HOME    LOVE    PARENTHOOD    HOLIDAY    SHOP

Wednesday, December 18, 2013

Tentang Kesyukuran

Semalam, seperti biasa tepat jam 1pm saya turun ke taska untuk susukan Aqeelah.
Sampai kat sana dah ada 2-3 mommies yang susukan bayi masing-masing.
Diorang memang saya kenal (walaupun cuma tau nickname) sebab memang kami je yang selalu datang pun.

Tiba-tiba sorang mummy ni bercerita, yang dia dah belikan anak dia botol susu baru. Harganya RM20++. Berbanding dengan botol lama sebelum ni yang harganya cuma RM8 lebih, tapi baby dia tak nak. Mummy ni cerita lagi, nasib baik botol susu mahal ni dia nak, kalau tak kena la dia beli brand lain. Kalau brand Tommy Tippee yang harganya RM60 lebih dia tak mampu.

Saya cuma diam.. Sebab saya pernah belikan Aqeelah botol susu Avent yang harganya seratus lebih (untuk 2 botol) pun dia tak nak huhu.. Sudahnya botol susu tu saya simpan je. Kemudian ada lagi mommies lain bercerita pasal harga barang-barang baby yang mahal, pun saya tidak komen jugak.

Tetiba saya rasa insaf.. Kalau kita rasa kita susah, rupanya ada lagi yang lebih susah dari kita. Terpulanglah pada kita sendiri nak tentukan apa yang kita perlukan, sama ada keperluan atau kehendak. Saya pun kadang-kadang bila terasa poket tebal sikit, mulalah beli macam-macam untuk Aqeelah sampai en. suami angkat-angkat kening hehe.. (sejak dah ada anak, saya memang jarang spend untuk diri sendiri. Rasanya ramai je ibu-ibu macam saya). 

Jadi bersyukurlah..



No comments:

Post a Comment

 
copyright of http://thesweetlullabies.blogspot.com/ since 2013.Design by Syazwana Jamal