HOME    LOVE    PARENTHOOD    HOLIDAY    SHOP

Tuesday, February 4, 2014

Kad Kredit Hilang


Antara hobi Aqeelah ialah bermain-main dengan wallet saya termasuklah wallet en. suami..
Sampai habis semua kad dikeluarkan dan disepah-sepahkan..
Kalau nak bagi dia senyap sekejap dalam kereta, bagi je wallet, sure dia leka main.
Tapi lepas tu mummy kena la gigih cari balik semua kad kat celah-celah kerusi tu huhu..

Tengok tu.. dah sepah-sepah kad saya

 Jeling-jeling je kat mummy kalau mummy tak kasi main

 Antara aktiviti wajib kalau dalam kereta

 Mummy, nak singgit beli eskem boleh??
 
Nak dijadikan cerita, suatu hari tu saya perasan credit card saya dah tak de..
Memang tidak syak lagi Aqeelah la punya angkara sebab malam tu memang dia main-main dengan wallet saya.
Habis la selongkar dalam rumah, dalam kereta, tapi tak jumpa :(
Kemudian terpaksalah call bank untuk deactivate kad kredit saya tu.. 
Tak bolehlah mummy shopping lagi :(
Bank kata boleh dapat kad baru, tapi kena penalty RM50 for lost/stolen card.
Unless buat police report, baru bank akan waive penalty tu...
RM50 banyak tu wooo.. Kalau makan sushi king dah kenyang dah kami suami-isteri..

So ajaklah en. suami temankan buat report police.. Kami ke balai polis cawangan Dato Abu Bakar Baginda je. 

 Comel je balai polis ni

 Err nak cakap apa ehh.. Oklah i berterus-terang cakap kad kedit hilang tanpa disedari.. I tak buat report palsu ok.. Bahaya, boleh kena charge!

Lepas dah dapat salinan police report, pergilah serahkan ke mana-mana cawangan bank terdekat dan takdelah korang kena penalty RM50.. Tapi saya tengok kat bank statement ada je diorang caj RM50 for stolen/lost card.. Aiyoo saya tak simpan pulak copy police report tu, redha je lah i bayar RM50 tu hmmm..

Sekian terima kasih.



No comments:

Post a Comment

 
copyright of http://thesweetlullabies.blogspot.com/ since 2013.Design by Syazwana Jamal