HOME    LOVE    PARENTHOOD    HOLIDAY    SHOP

Monday, April 7, 2014

Makan di Bumbu Desa, Alamanda Putrajaya


Tasya dan Sally adalah dua orang kawan baik saya yang saya kenal masa mula-mula join service.
Kami dapat confirmation dan pergi induksi sama-sama...
Dapat promotion 44 pun sama-sama..
Cuma lain jabatan/kementerian je.

So plan nak pergi makan kami 3 orang ni dah lama dah.. Mula-mula nak pergi sebelum si Tasya tu bersalin, tapi dia bersalin awal lah pulak..
So akhirnya selepas lebih 4 bulan bertukar, barulah ni first time dapat jumpa heee...
Tempat yang ditujui ialah Bumbu Desa, Alamanda. Cadangan dari Sally sebab dia pernah makan celebrate anniversary kat sini katanya..

So hari Jumaat kan waktu rehat lama, teruslah menuju ke sini.
Interior design memang cantik, terasa ala-ala Bali gitu walaupun saya tak pernah pergi Bali.
Saya sampai dulu sebab office saya paling dekat hehe..

Gambar dari fon saya

 Gambar dari fon Sally

 Total bill

Disebabkan saya dan Sally dah dapat elaun memangku tapi Tasya belum dapat lagi sebab cuti bersalin, so kami belanja Tasya dulu.. Pas Tasya dah dapat elaun memangku nanti baru dia belanja kami pulak :p
Makanan bagi saya biasa-biasa je, lagi sedap Wong Solo dengan Pondok Malindo kot. Lupa lak nak amik gambar makanan sebab masing-masing dah lapar hehe

.Dan mahal la sebab takdelah sedap sangat pun. Contohnya ayam bakar tu, seketul kecik tu dah RM11.50 padahal ayam dia kecik je pun.. Kalau kat Wong Solo dah boleh dapat satu set siap nasi dengan air mineral.. Tapi kalau nak celebrate or nak pergi tempat yang high class/takde gangguan maybe sesuai lah.. Masa kami makan situ pun, cuma kami bertiga je. Pelik jugak sebab kan selalu waktu lunch hour semua tempat makan kat Alamanda kebanyakannya dah penuh kan.. Bila kami nak balik, barulah ada orang lain masuk.

Rating? Saya bagi 3 out of 5..




No comments:

Post a Comment

 
copyright of http://thesweetlullabies.blogspot.com/ since 2013.Design by Syazwana Jamal