HOME    LOVE    PARENTHOOD    HOLIDAY    SHOP

Monday, November 24, 2014

Ameerah Nur Jannah (my stillbirth experience - part 2)


Dalam pukul 10.30 am en suami anta msg cakap urusan mandikan dan kafankan baby dah selesai buat kat hospital. So dia nak balik untuk kebumikan baby pulak. Parents saya dan parents in law semua dah tunggu kat surau. Saya memang nak sangat suruh en suami singgah bawak baby sekejap untuk saya tengok sebelum dikebumikan. Tapi saya tak terdaya nak balas msg en suami. Air mata meleleh-leleh jatuh. Nurse yang sekali sekala datang tengok saya pun asyik cakap sabar banyak2 ye puan. Tapi tak dinafikan kat sini semua nurse dan doktor layan saya dengan baik. Maybe sebab diorang kesian kat saya.. 

Dalam pukul 11 am, nurse tolak saya dari labour room masuk bilik. Kali ni dr wan tunaikan janji, dia masukkan saya ke first class ward. Memang saya sangat-sangat appreciate apa ya ng dr wan buat, sebab kalau saya still dekat ward bersalin tu mesti saya lagi sedih. Yelah tengok orang lain kiri kanan ada baby masing-masing tapi saya takde... Petang tu dr wan datang tengok saya dan bagi semangat. Dia kata memang Allah mudahkan urusan saya sangat-sangat. Saya cuma induce sekali je dan sakit pun tak lama. Dan Allah akan bagi yang lebih baik lepas ni..

Untuk baby saya... Saya namakan dia Ameerah Nur Jannah.. 
Ameerah.. Maafkan mummy sebab mummy tak dapat peluk kamu.. Mummy sangat sedih bila tau yang kamu dah meninggal dalam perut mummy.. Mummy cuma sempat dengan kamu selama 26 minggu saja. Dah lebih separuh perjalanan kita dan sekarang kamu dah tak bersama mummy..Mummy mintak maaf sebab tak jaga diri mummy dan kamu dengan baik.. Mummy harap kamu sudi tunggu mummy di syurga sana... Mummy takkan sesekali lupakan kamu..





2 comments:

  1. Apdet la blog mommy. rindu nak tengok aqeelah. huhuhu

    ReplyDelete
  2. Kisah dah lama. Tapi bila2 baca pun tetap mata masuk habuk.... Huhuhu....

    ReplyDelete

 
copyright of http://thesweetlullabies.blogspot.com/ since 2013.Design by Syazwana Jamal