HOME    LOVE    PARENTHOOD    HOLIDAY    SHOP

Sunday, February 22, 2015

Tips Cerai Susu Badan (Wean-Off)


Cik Kilah tahun ni dah nak masuk 3 tahun.. Tapi masih lagi mengempeng dengan saya hmm.. Bangun tidur mesti cari saya, nak susu dulu pastu baru nak bangun. Kalau dia bangun tidur nampak-nampak je muka daddy uwaaa mesti nangis sampai la saya datang. Kadang-kadang tu saya rimas jugak. Yelah kita pun ada kerja lain nak buatkan, bukan nak ngadap dia sorang je. Kalau tak layan makin kuat dia nangis. Susah hati jugak ni macam nak stop susu kalau macam ni? Ni bukan phd je saya dapat tapi double phd sekali hehe..

Hari tu saya cakap dengan dia, Aqeelah kan dah besar, tak payah susu mummy lagi ye. Dia angguk-angguk macam paham. Nak tidur tu golek sana golek sini, kejap-kejap kelip-kelip mata buat muka comel pandang saya mintak susu. Saya cakap 'ehhh tadi kan kata tak nak susu dah...' Tau dia cakap apa? Kakak nak pegang je...! Adoii hahha.. Sekarang ni memang dia bahasakan diri dia kakak.

Susu saya memang dah takde. Lepas bersalin hari tu doktor memang ada bekalkan saya ubat stop susu so saya telan jelah. Bukan ada baby pun kan nak minum susu kita kecuali baby besar ni haha.. Lupa pulak nama ubat tu tapi kecik je dan doktor cuma bagi 2 biji je. Tak tau pulak kalau ada side effect (selain berhentikan susu). Saya makan pun sebab pikir nanti leceh pulak nak kena pam susu dalam ofis. Cik Kilah ni memanglah boleh minum tapi takut makin galak lak dia menyusu nanti. Lagipun saya takut pulak kalau-kalau kena breast abscess balik huhu ngeri sungguhh..

So sekarang ni apa yang saya buat, bila dia mintak baru saya bagi.. Terutama bila nak tido jelah. Tu pun saya cakap, ok sekejap je 1 minit tau! Bila dah agak-agak 1 minit saya cakap, ok dah dah abis dahh.. Dia pun terus lepas dan tidur sendiri. Setengah jam lepas tu terjaga tidur mintak lagi susu T__T

Apa-apa jelah cik Kilah asal awak bahagia!!

Oppss sorrylah cerita tak kena sangat dengan tajuk.. Nampaknya saya pun kena cari lagi tips untuk wean-off!



No comments:

Post a Comment

 
copyright of http://thesweetlullabies.blogspot.com/ since 2013.Design by Syazwana Jamal